Pilnas sveikos gyvensenos vadovas arba, ką tu turi padaryti, kad taptum sėkmingu

tobulejimas ir sveika gyvenimas

Sakoma jog asmeninę sėkmės formulę turime pasirašyti patys, tačiau aš žinau vieną sudėtinę dalį, kuri labai svarbi. Taip jūs būsite visiškai teisūs – tai asmeninė sveikata. Teigiama jog „sveikata – ne viskas, tačiau be jos – viskas niekas“ (H.Mahler).

Kuo ilgiau gyvenu  tuo labiau pradedu tuo tikėti. Įvairiose kasdieninėse situacijose pastebiu, kokią įtaką aplinkiniams daro jų pasirinkta gyvensena, kuri kaip žinoma lemia 50% sveikatos būklės. Pagrindinės savybės, per kurias galima pastebėti tai elgesys,  reakcija  į situacijas, mintys galvoje, energingumas, išvaizda. Deja, šie aspektai pas žmones, vengiančius sveikai gyventi yra prastesni. Tačiau, kas dėl to kaltas?

saviugda ir sveikata

Jei paklaustum žmogaus, ar jis nori būti sveikas ir gerai jaustis? Dauguma atsakytų taip. Tačiau į klausimą, ar nori investuoti savo laiką į sveikatą bei keisti gyvenimo būdą?  Atsakymai procentaliai keistųsi į mažesnę pusę, nes žmonės bijo permainų. Jie nekalti, jog jų sveikatos būklė yra prastesnė, nei priklauso jų amžiui – tai yra atspindys to, kokioje aplinkoje jie užaugo ir, kiek buvo motyvuoti keistis.

Kaip ir, kada mane patraukė sveika gyvensena?

Iki paauglystės buvau eilinis paauglys, kuris apie sveiką gyvenseną buvo girdėjęs minimaliai per biologijos pamokas mokyklose ir tai man didelio įspūdžio nepadarė. Galiausiai  vieną vasarą, kai turėjau laisvo laiko nuo krepšinio treniruočių, pradėjau lankyti sporto klubą. Tuo metu toje srityje buvau visiškai žalias, todėl teko pasikliauti draugų patarimais.

Pirmiausia, ką sužinojau, jog norint turėti gražų ir sveiką kūną vien sportuoti neužtenka, apie ką seniau nebūčiau pagalvojęs. Gavau patarimų keisti mityba ir nevalgyti kas tik papuola po ranka.  Tai man buvo visiška naujiena, tačiau didžiulio įspūdžio nepadarė ir aš toliau maitinausi nesubalansuotai.

Galiausiai  atėjo tas metas, kai pradėjau skaityti įvairius straipsnius, bei knygas apie sveikatą. Pripažinsiu – tai mane labai sužavėjo ir man kilo idėja, jog noriu susieti savo gyvenimą su sveikatos sritimi. Žinoma supratau, jog iki to manęs laukia ilgas išbandymų, bei klystkelių kupinas kelias, nes pirma kardinaliai pasikeisti reikėjo pačiam.

Baigęs mokyklą įstojau į sveikatos edukologijos specialybę, kas mane įtikino pakeisti savo vertybių sistemą bei  iškėlė sveikatą į pirmą vietą.  Baigęs studijas nusprendžiau toliau tęsti pradėtą veiklą bei įstojau į magistratūra: visuomenės sveikatos vadyba. Šiuo metu dirbu visuomenės sveikatos įmonėje, aktyviai sportuoju, valgau subalansuotai bei  toliau tobulinu savo žinias apie sveikatą.

sveika gyvensena

Sveikos gyvensenos komponentai:

Spėkite, nuo ko pirma reikėtų pradėti norint sveikai gyventi? Sporto? Ne. Mitybos? Ne.

  1. Pirmiausiai, reikia susitvarkyti su savo minčių sodu, jei jūs nuolat aplanko negatyvios mintys, kaip jūs galite būti sveikas? Kontroliuokite savo mintis, neleiskite į jas veržtis negatyvioms mintims, galvokite apie teigiamus dalykus ir jūsų savijauta ženkliai pagerės.

Viskas prasideda nuo minčių galvoje, jei jos bus neigiamos joks sportas ir jokia mityba jums nepadės.  Jūsų minčių sodas yra rezultatas, kokia jūsų nuotaika ir sveikatos būklė, pamilkite save ir jūsų kūnas jums atsidėkos geresne savijauta.

  1. Toliau būtina subalansuoti  mityba. Ar girdėjote posakį, ką valgai, toks ir esi? Pagalvokite – jūs visą diena valgote greitą ir „skanų“ maistą ir dienos pabaigoje jaučiatės prastai. Kaip manote kas dėl to kaltas?

sveikata, saviugda ir asmeninis tobulejimas

Atsakymas – nesubalansuota mityba.

O dabar pradėkite diena pasigaminę maisto namie visai dienai ir grįžę namo pajusite, jog jaučiatės puikiai ir norisi imtis veiklos.  Patikėkite maisto nauda didžiulė,  juk į savo automobilį nepilame bet kokio kurio, nes norime jog jis tinkamai veiktų.  Tai kodėl į savo kūną dedame maistą kuris mums yra žalingas?

  1. Toliau reikėtų pradėti užsiimti fizine veikla  3-4 kartus į savaitę. Aš nesiūlau jums  staigiai pradėti sportuoti,  bei  pradėti tokią sporto šaką, kuri jums ne artima. Visa tai,  būtų žalinga, jei vyktų per prievartą.

Mano patarimas jei visiškai esate nesportiškas, galite pradėti nuo vaikščiojimo po 30-60 min per dieną.

Jau ir tai bus žingsnis į priekį, o kai norėsite daugiau aktyvumo galite išsirinkti vieną iš daugelio sporto šakų, šokių ar kitų fizinio aktyvumo veiklų, jog būtų lengviau pradėti pasiimkite draugą kartu ir dviese bus daug lengviau pačioje pradžioje.

Pradėjus sportuoti pagerės jūsų nuotaiką, būsite aktyvesni, sutiksite naujų pozityvių žmonių bei pradėsite sau labiau patikti, kai pradės tirpti kilogramai nuo jūsų kūno.

  1. Paskutinis ir labai svarbus komponentas, be kurio visi kiti anksčiau išvardinti neturi prasmės, tai miegas. Ar jūsų miego režimas harmoningas? Ar miegate pakankamai? Jei ne, vadinasi jums reikia permainų šioje srityje.

Visą diena aktyviai dirbote, sportavote, bei maitinotės subalansuotai, tačiau grįžus namo įsijungėte beprasmį filmą ir dėl to miegojote daug trumpiau nei reikėtų. Kitą dieną jūs jausitės prastai, nes jūsų kūnas, bei protas nebus pailsėję.  Atėjo savaitgalis ir galvojote, jog dabar tai pamiegosiu ir miegate daugiau nei priklauso.  Atsikėlę jūs vėl jausitės prastai, nes per daug miego, jei esate sveikas yra žalinga.

sveikata ir miegas

Kaip sutvarkyti miego režimą?

Pirmiausia reikia susidaryti dienotvarkę visai ateinančiai savaitei ir stengtis nuo jos nenukrypti. Moksliškai įrodyta, jog suaugusiam žmogui užtenką 7-8h. miego. jog pailsėtų, tačiau tas miegas turi būti kokybiškas, be prabudimų naktį, kas pasako, jog emocinė būsena yra nestabili.

Žinoma, mes esame individualūs ir kiekvienam miego reikia skirtingai, tad per bandymus įvertinkite, kiek jums miego reikia, jog jaustumėtės pailsėję. Pradėjus miegoti stabiliai nebekils ryte suskambus žadintuvui ar keltis, ar toliau miegoti ir žvalūs pradėsite dieną.  

Apžvelgiau 4 pagrindinius sveikatos komponentus, kurie padės jums jaustis sveikesniais. Linkiu kilus kokiam negalavimui nepulti ryti tablečių, kurios tik laikinai padės nuo negalavimo bei žalos jūsų organizmą jums to nė neįtariant.

sveikata

Pirmiausia pagalvokite ar šio negalavimo priežastis nėra mano gyvenimo būdas. Juk Sveikata =  Sėkmė

Pradėjus domėtis asmenine saviugda: skaityti straipsnius, knygas, vaikščioti į seminarus pastebėjau, jog sveikata visur nurodoma, kaip vienas iš privalomų kriterijų, norint turėti sėkmingą gyvenimą.

Pradėję sveikau gyventi jūs imsite pastebėti, jog pas jus daugiau energijos nei įprastai, todėl galėsite ją nukreipti teigiama linkme. Seniau norėjote išbandyti ką nors naujo ir „neturėjote“ tam laiko? Dabar puikus metas pradėti – imkitės naujų veiklų, nebijokite išeiti iš savo komforto zonos – tai  jums užaugins sparnus, su kuriais kilsite į viršų.

Tiesiog imkite į gyvenimą žvelgti daug paprasčiau, pabandykite visur įžvelgti tik teigiamus dalykus, tada tai pradės atsitikti ir pačiam. Pagalvokite, kiek daug sričių yra, kuriose dar galite patobulėti. Juk žmogus, kuris nuolatos mokosi – nesensta.

Pagalvokite, kiek laiko gyvenate įstrigę rutinoje ir nesistengėte nieko keisti, nes prie to pripratote. Bet ar jūsų misija šioje žemėje nėra didesnė? Ar neturite daugiau lūkesčių? Nejaugi norite pragyventi savo gyvenimą ir paskui gailėtis, jog neišpildėte savo norų ir jau per vėlu pradėti?

Dabar jūsų metas pradėti keistis. Jūs savo gyvenimo valdovai, todėl priimkite sprendimą keistis  ir viskas jūsų gyvenime apsisuks 360 laipsnių kampu.

Stiprus kūnas stiprina protą


Pirmas ir labai sunkus sprendimas, kurį turėsite atlikti – tai praleisti mažiau laiko su žmonėmis, kurie į jūsų gyvenimą neįneša nieko teigiamo. Suprantu, atrodo nesuvokiama, kaip galima nustoti bendrauti su žmogumi, kurį laikai draugu  jau daugelį metų? Tačiau, jei jis jus traukia žemyn ir jam užsiminus apie norą keistis jis sako: “tau viskas gerai, ką čia kalbi?”

Nepergyvenkite dėl draugų, kurių neliks jūsų gyvenime. Gyvenimas – tai lenktynės ir, jei jūs jungiate aukštesnę pavarą  ir, jei žmonės paskui jus nebespėja teks žvalgytis naujų draugų, kurie keliauja per gyvenimą tokiu pat greičiu, kaip jūs, todėl kartu lengviau pasieksite sėkmę.

Viską  apibendrinant

Pirmiausiai pradėkite sveikiau gyventi, jei jums labai sunku galite išbandyti 21 dienos iššūkį: pvz. Tiek laiko užsiimkite fizine veikla, subalansuota mityba, pozityviomis mintimis, miego režimo subalansavimu. Jei gyvenate visiškai priešingai galite pradėti vykdyti tik vieną iš nurodytų būdų, o kitus pridėti palaipsniui. Garantuoju, jog pradėjus tai daryti, su laiku jūsų gyvenimas pasikeis į teigiamą pusę.


Todėl neatidėliokite iki pirmadienio ir pradėkite sveikiau gyventi nuo dabar, aš jumis tikiu ir palaikau, sėkmės!

Patiko straipsnis? Pasidalink juo su draugais, prisijunk prie mūsų tobulėjimo grupės facebook’e arba jus galite prisijungti prie mūsų Tobulėjimo komandos, parašykite asmeninę žinutę mums, ar Jevgenijui per facebook’a.

Su pagarba,
Paulius Paulauskas @ Tobulėjimo Klubas

Tavo smegenis sprogdinančios mintys:

2 mintys apie “Pilnas sveikos gyvensenos vadovas arba, ką tu turi padaryti, kad taptum sėkmingu

  1. Jei 25 metus visiškai neinu pas gydytojus, tai nereiškia, kad mano sveikata „auksinė“. Tikriausiai gydytojams esu alergiška, nes visi būtinai kadaise rašė receptus , kol išgirdau: „tau liko pusė metų“… Tuomet išmečiau viską į konteinerį, metus valgiau tik avižinę košę ir tebesu gyva (nuo1978m.) . Jaučiu, kad jau imu pavargti nuo savo gyvenimo tempo , nors miegu labai gerai, draugams, kurie nori tempti žemyn, pasiūlau apsispręsti , ko jie iš manęs nori .Jei šokti pagal jų dūdelę – nepavyks. Kaip Jūs sakote – yra koja kojon einančių arba norinčių kilstelt tave , visada pasirinksiu tokius, kol sena (-s) draugė(-as) nurims… Žiemą maudydavausi Nemune, o dabar jau nebe. Gal tai ir yra mano klaida (2,5 metų kaime slaugiau Mamą , toli nuo Nemuno ). Kai gyveni viena, lyg ir nėra dėl ko stengtis, lyg ir jautiesi gerai, bet… Laikas eina ne mano naudai . Jaučiu.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *