Patarimai kaip išmokti ir pradėti Medituoti Pradedantiesiems. Meditacijos Pradžiamokslis ir gidas

viskas apie meditacija ir relaksacija ir atsipalaidavima

Mano iššūkis, kaip aš meditavau 21 dienas iš eilės ir kodėl toliau tęsiu šį įprotį

Pavargote nuo problemų ir rūpesčių? Meditacija yra naudinga, jeigu jūsų galva apkrauta tūkstančiais nereikšmingų smulkmenų. Kai mintys laksto kaip tarakonai, sunku susikaupti ir gyventi įprastu tempu, nes reikia spėti padaryti visus būtinus dalykus savo sąraše ir nieko nepamiršti.

Dauguma žmonių bėga nuo problemų paskęsdami socialiniuose tinkluose, žiūrėdami beprasmius juokingus filmukus youtube’je. Deja, toks bėgimas nuo savęs nesprendžia esminės problemos. Protui, kaip ir raumenims po sunkios treniruotės, reikia pailsėti.

Keletą minučių paprastos relaksacijos padaro jus laisvus nuo įkyrių, kaip virusų gniuždančių minčių. Kartais netgi būna, kad mes galvojame apie visai nereikšmingas situacijas, sukame sau galvas apie tai, kas neturi jokios reikšmės (kaip mes žinome iš šio straipsnio daryti ir muses dramblio – neverta). Norite būti laisvi? Na tada reikia pasakyti, kad laisvė prasideda nuo proto. Pirma padarykite generalinę švarą savo sąmonėje, išsivaduokite nuo minčių kenkėjų, o tada jau bandykite tapti laisvi ir pačiame gyvenime.

 

relaksacijos nauda

 

Nuo ko aš pradėjau arba pati pradžia

Užsiimu meditacija jau 3 metus su pertraukom. Pradėjau nuo to, kad prieš keletą metų, susidomėjau joga. Ten ir įgavau pirmas žinias, kaip tai galima atlikti. Aišku, tik jogos neužteko ir tada savo smalsumą malšinau skaitydamas knygas (labai padėjo Ekhartas Tolle su savo knyga „Šios akimirkos jėga“. Dar viena kito autoriaus gera knyga – “Laimės neurofiziologija”), žiūrėdamas video medžiagą.

Atrodo, kad pasinerdamas į save ir klausydamas gamtos garsų, aš tapdavau kitu žmogumi. Mintys susiliedavo su aplinką, o kūne atsirasdavo šiltas jausmas, toks koks būna, kai ryte nesinori išlipti iš lovos. Po meditacijos jausdavau, kad mano našta ir visi rūpesčiai palikdavo mane, jausdavausi atsinaujinęs ir toks lengvas, lyg bučiau naujai gimęs. Taip, aš supratau, kad tai naudingas įgūdis ir tikrai palaikau visus, kurie meditaciją laiko gyvenimo būdu.

 

meditacija tai susikaupimas, kvepavimas ir pats gyvenimas

 

Kas yra meditacija?

Tai tiesiog bemintė būsena, kai tu sąmoningai jauti savo kūnu, kad pilnai atsiduodi ir gyveni šiame momente – esi čia ir dabar. Tu supranti, kad ne mintys tave valdo, o tu jas valdai. Taip pat ir emocijos. Tu esi jų šeimininkas, o ne jos tave kontroliuoja. Taigi Meditacija galima vadinti paprasta relaksacija ir menu išvalyti savo mintis ir protą nuo dėmesį blaškančių minčių.

Daugelį žmonių blaško mintys. Tai lengvai gali pastebėti tie, kurie važinėja autobusais – rytais visi žmones tylus, apsimiegoję, lyg pasinėrę į savo vidinį dialogą, atrodo stovint pačiame autobuso viduryje tarp 100 žmonių turi būti jauku, bet nuo tos tylumos ir suvokimo, kad visi stovi šalia, bet kiekvienas kovoja savo vidiniame dialoge – darosi ne taip ir malonu. Visi pasinėrę į savo problemas ir pašnekiuose su savo mintimis.

Dar daugiau, jūsų protas nei sekundei nesustoja mąstyti. Sunku net suvokti, kiek daug minčių atsiranda mūsų galvoje, bet mes to net nepastebime gyvendami gerokai per greitą gyvenimo tempą.

Verta įsidėmėti, kad pradžioje jūsų protas nesileis būti ramus, mintys įkyriai bandys išblaškyti dėmesį. Kita vertus, galite medituoti bet kuriuo paros metu: vieni mėgsta taip pradėti savo dieną, antri – baigti dieną minčių apvalymu, treti – tiesiog pabėgti nuo „užgrūstos“ rutinos ir renkasi vidurdienį. Meditacijos žinovų manymu, tinkamiausias metas medituoti – rytas. Tai ta dienos dalis, kai jums niekas netrukdo, jūs galite pabūti su savimi ir neskubant pradėti ruoštis naujai pilnai galimybių dienai. Taipogi meditacija žavi savo universalumu – ją užsiiminėti galite bet kurioje vietoje – namuose, autobuse, darbo pertraukos metu arba per nuobodžias paskaitas (puikiai tinka studentams 🙂 ).

Kas reikalinga, norint medituoti? Ko reikia meditacijai? Meditacija pradedantiems ir pradedantiesiems.

Labai nedaug, tik noro ir keletos laisvų minučių. Kiek laiko skirti šiam užsiėmimui spręsti tik jums. Vieni medituoja ilgiau, kiti trumpiau. Naujokams bei pradedantiesiems patarčiau pradėti nuo 5 minučių seanso. Taip, 5 minučių tikrai užteks, nes jūsų protas dar neišmoko lengvai atsikratyti minčių ir bus sunku išlaikyti ramią būseną.

Skirkite meditacijai šiek tiek laiko savo kasdienybėje ir pamatysite jos poveikį. Tik reikia tai daryti ne dieną ir ne dvi, nes abejoju ar galima pamatyti pokyčius per tokį trumpą laiko tarpą. Pabandykite užsiimti šiuo nauju jums užsiėmimu bent jau 21 dieną arba mėnesį (kuo daugiau tuo geriau). Tie, kurie galvoja, kad tai laiko gaišimas, siūlau priimti tokį iššūkį ir įsitikinti, kokia naudą teikia meditacija.

 

paleiskite savo mintis ir atpalaiduokite visus savo raumenis

 

Meditacija iš praktinės pusės?

Norite sužinoti tikrąją meditacijos naudą? Viskas labai paprasta. Kai jūsų kompiuteris lagin’a arba kitaip, stringa – ką jūs darote? Turbūt išvalote užimtą operatyvią atmintį, vadinamą ram’ais. Žmogaus smegenys, toks pat kompiuteris. Gyvenant dieną iš dienos, mūsų mąstymas tampa apkrautas nuolatine įtampa, problemomis ir rūpesčiais, todėl po kurio laiko, mes nesugebame taip produktyviai dirbti, kaip galėtume. Negalime išnaudoti savo viso savo potencialo. Čia mums į pagalbą ateina meditacija, kuri išlaisvina mūsų protą nuo nereikalingų minčių. Verta pabandyti visiems, kas nori išlaisvinti protą nuo įtempto mąstymo ir pasinerti į atsipalaidavimo pojūčius.

Meditacija sugrąžins emocijas į normalią būseną ir padės nuraminti širdies skausmą išsiskiriant su mylimu žmogumi, įvykus tragedijai, artimųjų mirčiai, gyvenimo sunkumams net, jeigu minutei negalite nusiraminti ir pamiršti savo skausmingos patirties.

Dar keli patarimai ir stereotipai

Pradedant medituoti dažnai nutinka taip, kad dėmesys nukrypsta į šalį. Tokiu atveju, bandykite giliau kvėpuoti, pajausti savo kūno šilumą iš vidaus arba užsidekite žvakę ir žiūrėkite į jos liepsną. Galima atlikti tokį mažą eksperimentą: medituojant paklauskite savęs, kokia gi bus jūsų kita mintis? – ir laukite jos, nekovokite, bet tiesiog laukite, o kai sulauksite – paleiskite, ir taip tol, kol jūsų minčių srautas nenusiramins. Reikalinga praktika ir su laiku jus vis mažiau blaškys pašalinės mintys. Nurodoma, kad meditacija veiksmingiausia, kai ji praktikuojama išgyvenant begalinį dėkingumo jausmą, atsisakant visų minčių, emocijų ir bet kokio bandymo ką nors teisti.

Noriu pabrėžti, kad medituoti galima ne tik sėdint lotoso pozoje, kaip mes įpratę mąstyti. Medituoti galima gyvenant savo įprastą gyvenimą. Kiekviena sekundė – tai lyg treniruotė. Galima medituojant plauti indus, vairuoti mašiną, sportuojant sporto salėj, bėgiojant ir t.t. Pats pagrindinis dalykas yra nustoti kovoti su savo mintimis ir leisti joms laisvai tekėti. Kitaip tariant paleisti mintis. Nustojus kovoti su jomis, jas nagrinėjant ar aptariant, mes kaip tik ir pakliūname į tą stebūklingą būseną.

Norite pradėti medituoti jau dabar? Trumpiausia meditacijos gidą galite rasti čia puslapio apačioje, o jeigu turite klausimų rašykite mums čia.

Pabaigai

Medituoti ar ne – tai kiekvieno pasirinkimas. Šiame straipsnyje, norėjau pasidalinti savo mintimis ir savo įžvalgomis apie šį relaksacijos būdą. Manau, jog tai daug geriau nei bėgti nuo problemų geriant alkoholį ar kitaip žalingai bandyti užglaistyti savo vidinį nerimą, pasitelkiant destruktyvius būdus.

Nutraukti minčių srautą pasitelkiant kvėpavimą, yra vienas iš paprasčiausių būdų pakeisti savo vidinę būseną. Jeigu jūs jaučiatės įsitempę, neturite jėgų susikaupti, esate per daug emocionalūs ar kažko bijote, pasinerkite į save ir pamatysite, kad ten tūnanti beribė ramybė nuramins jus. Patariu išbandyti meditaciją ir naujokams, pamatysite, kokią naudą tai jums duos, o pradedantiems, naujokams, praktikuojantiems ir pradedantiesiems linkiu nesustoti bei tobulėti. Meditacija – tai įgūdis, kurį reikia lavinti visą laiką, neužtenka padaryti kelių kartų, nes tai pastovus procesas. Tad, svarbiausia nesustokite!

Patiko straipsnis? Pasidalink juo su draugais ! Taip pat užsukite į mūsų naują meditacijos puslapį arba į relaksacijos puslapį, kuriame galima žiūrėti gamtos vaizdus ir taip atsipalaiduoti.

Ir dar užsiprenumeruok mūsų naujienlaiškį ir gauk karščiausias mūsų naujienas greičiau nei kiti:

Su pagarba,
Jevgenijus @ Tobulėjimo Klubas

Tavo smegenis sprogdinančios mintys:

4 mintys apie “Patarimai kaip išmokti ir pradėti Medituoti Pradedantiesiems. Meditacijos Pradžiamokslis ir gidas

  1. Kadangi esu gana solidaus amžiaus , teko save „traukti už ausų“ iš visokių situacijų, dar nežinant žodžio „meditacija“.Sėmingai radau savęs pažinimo būdus . Dabar yra paprasčiau, nes yra literatūros, įvairių klubų – tik tobulėk! Linkiu visiems sėkmės .

      1. Jau nuo 1970m. (po sunkios operacijos) atsirado poreikis keisti savo mąstymo kryptį , supratau, kas svarbiausia gyvenime ir ką turiu atlikti savo buvimo ČIA laikotarpiu. Iš tiesų, jau seniai tapo gyvenimo būdu , net be jogos. Tai mano pačios atrastas kelias. Vadovauju dailės studijai „Versmės“ ir klubui“Sinavadas“(poetai ir mėgstantys klausyti ir dainuoti) . Užsiėmimų pertraukėlių metu kalbamės ta tema, apie kurią Jūs rašote. Mokomės, dalijamės savo ptirtimi. Tik teigiamos emocijos! Juk mums jau gyvenimo beliko blyksnis (esame „senjorai“) , nėra kada liūdėti.Reikia kurti.Mylėti vienas kitą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *