Kur nukreipiame savo jėgas ir motyvaciją arba kokia yra geriausia motyvacija?

kas yra motyvacija

Dauguma iš mūsų anksčiau ar vėliau susimąsto, jog gyvenime mūsų kažkas netenkina. Vieni su šiomis mintimis susiduria tik kartais, tuo tarpu kitus jos lydi kur kas dažniau.

Dažniausiai tokie apmąstymai baigiasi vienodai. Mintyse sukuriame sąrašą dalykų, kurių mums trūksta, kurių trokštame, ką norėtume pakeisti ir ką reikėtų daryti, jog jaustumėmės geriau, tačiau čia viskas ir baigiasi. Mintyse… Nes tik retas kuris išties pasiryžta įgyvendinti savo galvoje sukurtas idėjas.

“Tai – pernelyg sunku”, “nežinau, nuo ko pradėti”, “visa tai užims per daug laiko” ir panašūs teiginiai, kuriuos tyliai kartojame sau mintyse teisindamiesi dėl savo neveiklumo – tik motyvacijos trūkumo padariniai.

Taigi, kaip atrasti tą stebūklingąją motyvaciją, kuri suteiktų noro imtis veiksmų, siekiant keisti savo gyvenimą į gerąją pusę?

Ar tikrai visada esame priversti naudoti žodį “reikia”?

Be jokios abejonės, pagrindinė priežastis, verčianti mus užsiimti tuo, ko mieliau nedarytume yra žodis “reikia”. Pavyzdžiui, ryte keliamės iš lovos ir einame į darbą, nors mieliau liktume namie gurkšnoti kavą todėl, kad taip reikia. Mes puikiai suprantame, kad jei neisime į darbą – neturėsime pinigų. Vadinasi, negalėsime sau daug ko leisti, kol galiausiai neįstengsime net nusipirkti maisto, todėl sukandę dantis kylame iš lovos ir kimbame vykdyti net ir nenorimas užduotis.

Nenumirti iš bado jau savaime yra pakankamai stipri “motyvacija” kažko imtis, tačiau šįkart bandysime ieškoti kitų priežasčių priversti save veikti. Tiksliau tariant, ne priversti, o pačiam norėti kažko imtis. Bandysime rasti būdų save motyvuoti taip, jog būtinus darbus mes vykdytume ne tik todėl, kad juos įveikti reikia, bet dar ir todėl, kad juos įvykdyti mes patys nuoširdžiai norėtume.

kaip tapti motyvuotu

Žengimas motyvacijos keliu

Visų pirma, turime žinoti, kur nukreipsime savo motyvaciją. Vadinasi, turime sau išsikelti aiškius tikslus, kurių sieksime (“noriu paaukštinimo darbe”, “noriu geresnių mokymosi rezultatų”, “noriu sulieknėti” ir pan.) Tačiau šiuos teiginius būtina konkretinti. Pavyzdžiui, noriu atsikratyti 5 kilogramų, o ne tiesiog numesti svorio.

Kitas svarbus žingsnis – “susikalbėjimas” su savimi. Ne retai mes nesiryžtame kažko imtis, tačiau mintyse visgi turime svajones “o gal…”.

Vienas būtiniausių žingsnių – suprasti, kad mes ir tik mes patys esami atsakingi už savo gyvenimus. To, ko nepadarysime patys – nepadarys niekas kitas. Jei toliau tinginiausime darbe ir nesiruošime uoliau dirbti, mums niekas nepasiūlys laukiamo paaukštinimo.

Jei neskirsime pakankamai laiko mokymosi procesui – niekada negausime aukštesnio pažymio iš egzamino. Jei nesiimsime sportuoti – savaime kūno formos nepasikeis.

Tik iš galvos išmetus bereikšmes viltis ir svajones, kad kažkas pasikeis mums nejudinant nei piršto ir suvokus visą sunkų rezultato siekimo procesą, mes galėsime iškelti sau klausimą, ar tikrai to norime taip stipriai, kad pasiryžtume taip sunkiai dirbti. Jeigu nuspręsime, kad taip – galime pereiti prie tolimesnių motyvacijos ieškojimo žingsnių.

Aiški vizija

Konkretų norą jau turite. Dabar pabandykite kuo aiškiau ir ryškiau įsivaizduoti, kaip atrodo jūsų gyvenimas, tą norą įgyvendinus. Kaip palengvėja tam tikros gyvenimo situacijos, kaip labiau savimi pasitikite ir didžiuojatės, ką galite sau leisti ir kaip dabar gyvenate. (Jei pasiekėte tikslą sulieknėti, dabar galite išdidžiai nueiti į paplūdimį ir be jokio anksčiau varginusio diskomforto mėgautis vasara; jei jūsų noras buvo paaukštinimas – galbūt dabar uždirbdami daugiau pinigų galite sau leisti tai, ko visada norėjote, bet negalėdavote ir pan.)

Nuolat stenkitės sau priminti apie apie teigiamus pokyčius, kurie pasirodys pasiekus rezultatą – tai padės nenuleisti rankų kelio eigoje.

Maži žingsneliai tikslo link

Mintyse nuolat turėti galutinį rezultatą yra gerai, tačiau galvojant vien apie jį, greitai gali pritrūkti noro toliau uoliai dirbti. Tarkime, jūs siekiate numesti 10 kilogramų, tačiau jau po pirmos savaitės sporto klube skauda visą kūną, o norimų rezultatų – dar nei nematyt.

Būtent tas faktas, jog norimas rezultatas slepiasi labai tolimoje ateityje ir yra pagrindinis motyvacijos žudikas. Kelią iki siekiamo tikslo turite padalinti į mažus etapus, kurių sieksite palaipsniui. Susikoncentruokite tik į artimiausią plano dalį ir dirbkite dėl jo – taip žingsnis po žingsnio artėjant prie galutinio tikslo, jis nebeatrodys toks neįmanomas.

Mažų pergalių įvertinimas

Net jei dar nepasiekėte norimo svorio, tačiau jau numetėte vieną kilogramą arba jei taip trokštamo paaukštinimo dar nei su žiburiu nematyti, tačiau šiandien bosas pagyrė už pagerėjusius darbo rezultatus – jūs jau progresuojate.

Visus darbus atlikti maloniau yra tuomet, kai esate skatinamas, tačiau tai nebūtinai turi daryti aplinkiniai – galite save skatinti ir pats. Kai savo planą suskaidysite į mažus etapus, įveikus kiekvieną pakopą nepamirškite savęs apdovanoti. Užsibrėžtų rezultatų sieksite kur kas ryžtingiau žinodami, jog už kiekvieną pasiektą žingsnį būsite apdovanoti bent menkiausia smulkmena.

Sveika konkurencija

Ne retai didžiausias paskatinimas veikti yra noras pranokti kitus. Svarbiausia, kad konkurencija neištrūktų už draugiškumo ribų ir netaptų neigiamų emocijų šaltiniu. Raskite žmonių, siekiančių tų pačių tikslų kaip ir jūs – tokiu būdu ne tik rasite paskatinimo su kažkuo draugiškai konkuruoti, tačiau galėsite net kartu tobulintis siekiant rezultatų, o dirbti draugijoje visada yra linksmiau.

Poilsis

Kad ir koks bebūtų jūsų užsibrėžtas tikslas – nepersistenkite. Jokia veikla neatrodys maloni, jei versite save ja nuolat užsiimti, negaunant jokio poilsio. Susidarykite dienotvarkę, kurioje būtinai skirsite laiko poilsiui ir griežtai jos laikykitės.

Jei nutarėte, kad sunkiai dirbsite kiekvieną darbo dieną, o savaitgalius skirsite poilsiui – būtinai taip ir darykite. Atėjus poilsio laikui “išvalykite” galvą nuo minčių apie darbus, kuriuos reikia padaryti ir leiskite sau atsipalaiduoti bei užsiimti mėgstama veikla. Tokiu būdu nepervargsite, o tikslo siekimas netaps nuolatine kančia.

Motyvaciją kažką daryti kartais “pametame” visi ir tai – nieko blogo. Kartas nuo karto visiems išaušta diena, kuomet vienintelis dalykas, kurio norime – tai gulėti lovoje ir nejudinti nė piršto. Svarbiausia suvokti, jog jeigu vieną dieną šiek tiek slystelėjai ir nesilaikei savo plano – tai dar nereiškia, jog reikia nuleisti rankas. Rytoj galima vėl tęsti gyvenimą ankstesniu režimu, toliau siekiant savo tikslų.

Nereikalaukite iš savęs per daug, pradėkite palengva, susitaikykite su tuo, jog ne viskas pavyks iš karto ir neleiskite sau pasiduoti po pirmos nesėkmės, o toliau viskas bus kur kas lengviau. Įgavus pagreitį ir pastebėjus pirmuosius rezultatus, motyvacija eiti tolyn tik didėja.

Užsiprenumeruok mūsų naujienlaiškį

Su pagarba,
Kamilė @ Tobulėjimo Klubas

Tavo smegenis sprogdinančios mintys:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *